Wednesday, October 10, 2007

اعلامیه کارگران نیشکر هفت تپه

اعلامیه کارگران نیشکر هفت تپه
وضع مملکت ایران بجائی رسیده که روز به روز بصورتی محسوس رو به وخامت میرود. دانشجویان که غالبأ هم بچه های خود آخوندها و یا پاسداران هستند زیرا بچه های به ترتیب استعداد وارد این دانشگاه ها نمی شوند بلکه به ترتیب نزدیکی به آخوندها درپذیرفته میشوند ولی کار خفقان بجائی رسیده که این هم جانشان بلب آمده و با دولت در گیر شده اند . کارخانه نیشکر هفت تپه که در زمان تأسیس آن به همه کارمندان منطقه خوزستان این امکان داده شد که باندازه توانائی خویش در آن سرمایه گذاری کنند، و کارمندان نیز با صرفه جوئی توانستند هرکدام از هزار تومان تا ده هزار تومان نسبت به وضع خود سهام بخرند وقتی حکومت خون و جنون جمهوری اسلامی سرکار آمد همه سهام کارمندان ناحیه خوزستان را یکجا بلعید و اکنون نیز مشغول بلعیدن کارمزد اندک کارگرانی است که در گرمای 60 درجه خوزستان با امکانات بسیار کمی که دارند با جان کندن این کارخانجات را سرپا نگهداری میکنند.جمهوری خون و جنون حتی رحم به این نمی کند که فرزندان این کارگران بینوا که دارند در آن حرارت طاقت فرسا زندگی میکنند لااقل گرسنه نمانند. اعلامیه زیر توسط کارگران هفت ثپه صادر گردیده

فرياد حق طلبي كارگران نيشكر هفت تپه

دو سال از اولين اعتراض شرافتمندانه كارگران شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه خوزستان مي گذرد ولي هنوز مسئولين شركت و نمايندگان دولت به هيچيك از وعده هاي خودعمل ننموده و هزاران كارگر زحمتكش را از ابتدايي ترين حقوق شان محروم ساخته اند.
جاي بسي تاسف است ، دولتي كه خود را حامي قشر زحمتكش و سازنده ميداند ، نه تنها قادر به انجام در خواست هاي به حق و قانوني كارگران نبوده بلكه فساد مترتب بر اين جريان را كه قدرت نمايي مافياي مالي كشور ميباشد ناديده گرفته و يكي از بزرگترين پروژه هاي اقتصادي كشور را كه يادگار دوران نظام پيشين است بدست بي اعتنايي و فراموشي و نابودي سپرده است .
عدم توجه و رسيدگي به مطالبات كارگران ،چيزي نيست جز بي حرمتي به سفره خالي زحمتكشاني كه در همه اين سالها با عزت نفس و وفاداري به رسالتي كه بر دوش داشته و دارند از حريم خانواده و ميهن و ارزش هاي فرهنگي با دست خالي پاسداري نموده اند .

حزب پان ايرانيست تاسف و نگراني ژرف خود را از آنجه كه در مناسبات كارگري خوزستان و ساير نقاط كشور ميگذرد و نيز برخورد نا مناسب و غير قانوني حاكميت فرقه اي با اين طبقه شريف و موثردر چرخه اقتصادي كشور را اعلام و اقدامات ناقض حقوق انساني كارگران را محكوم مينمايد

حزب پان ايرانيست
تهران بامداد روز دوشنبه
هفدهم مهر ماه 1386 خورشيدي

پاينده ايران

No comments: