Thursday, March 18, 2010

چهارشنبه سوری



گیشا درگیری شدید و صدای جیغ و فریاد اهالی محل




گزارش کوتاه: بچه ها در اکباتان موتور سیکلت بسیجی ها را به آتش کشیدند.

در تهران پارس جوانان با نیروی انتظامی درگیر شدند و اوج درگیری ساعت ۲۰:۳۰ بود.

در بسیاری از مناطق تهران دختر ها روسری از سر برداشتند و ما با تشویق آنها دیگر دختران حاضر را به برداشتن روسری ترغیب کردیم. غوغا شد. خلاصه بگویم: امشب صحنه ای از جمع دختران بدون روسری را دیدم که هرگز خواب آن را نیز ندیده بودم. باور کن شاید بیش از یکصد دختر روسری از سر برداشته و میرقصیدند. ابتکار شعارها هم با بچه های محل بود و بقیه هم تکرار می کردند.

امشب برای لحظاتی آرزو کردم که ای کاش دختر بودم و در کنار این دختران زیبا روی جوان برای وطنم مبارزه می کردم. امشب دخترهای ایران چنان خوش درخشیدند که من در دل از خویش و کم کاری هایم شرمسار شدم.

کار ما هنوز تمام نشده. گزارشهای بعدی میآید.

+ + + + + + + + +

عكس خامنه ای به آتش كشيده شد:
تلويزيون العربيه لحظاتى پيش خبر داد، درگيرى ميان نيروى انتظامى و معترضان در ميدان 24 اسفند تهران متمركز است. تظاهرات و درگيرى بمناسبت چهارشنبه سورى جريان دارد. در برخی نقاط مردم عكس خامنه ای را به آتش كشيدند.

چهارشنبه سوری در تهران:
تهران 25 اسفند ساعت 18:30 – جوانان تهران نو با نارنجك به يك مركز تبليغات اسلامي وابسته به سپاه پاسداران، واقع در نزديكي ميدان چايچي و خيابان رودكي در اين منقطه یورش كرده و پس از شكستن شيشه هاي آن، يك نارنجك نيز به داخل آن پرتاب كردند.

باید تو ایران باشید تا ترس رژیم از چهارشنبه سوری رو ببینید. به راستی رژیم با روزهای بزرگتر از این در سال جدید چه کار خواهد کرد؟

از حال و هوای چهارشنبه سوری در خرم آباد براتون بگم اینجا صدای مواد دست ساز گوش همه رو کر کرده واقعا جاتون خالي ولي اين چهارشنبه سوري خرم آباد روي جاهلان خراب ميشه تا ساعتي دیگر...


۱+ + + + + + + + +

چهارشنبه سوری، شعار مرگ بر دیکتاتور در تهرانپارس:
ساعت 8:40 مردم تهرانپارس فریاد مرگ بر دیکتاتور سر می دهند صدای نارنجک با نور سبز همه جا را فراگرفته است. مردم به رقص و پایکوبی پرداخته اند.

۲+ + + + + + + + +

چهارشنبه سوری، در میدان 24 اسفند تهران:
دقایقی پیش میدان 24 اسفند نظامی شد... وحشت در چهره نیروهای سرکوبگر موج می زند. حدود ساعت 15:30 میدان 24 اسفند چهره نظامی به خود گرفت. استقرار نیروهای سرکوبگر در دو ضلع جنوب غربی و شمال غربی میدان نگاه بسیاری ازعابران را متوجه خود می کرد. این نیروها که اغلب موتورو سوار بوده و حدود یکصد تن می شوند در دو گروه در اطراف میدان مستقر شده ند. از نکات قابل توجه این بود که تمامی این نیروها نیروهای سپاه و بسیج می باشند و نیروی انتظامی در بین آنان نیست. در حالی که چند ساعتی به آغاز مراسم سبز و با شکوه چهارشنبه سوری مانده وحشت از دیدگان سرکوبگران می بارد ...زنده باد جنبش توانمند مردم ایران.

پرواز هليكوپتر از ترس خيزش بزرگ چهارشنبه سوري:
تهران – 25 اسفند – ساعت 1600- دو هليكوپتر با ارتفاع خيلي پايين بنحوي كه صداي پرواز آن ها گوش مردم را آزار مي دهد، مرتبا بر فراز مناطق پهلوی و چهارراه پهلوی، يوسف آباد و ونك مي چرخند و با يك نمايش توخالي قصد ايجاد رعب در مردم را دارند. در همياري مردمي چهارشنبه سوري عليه ولي فقيه و آمادگي براي برگزاري چهارشنبه سوري، در اين مناطق درب منازل توسط مردم بازگذاشته شده است. اين گزارش مي افزايد همزمان در وسط ميدان شهیاد حدود 500-600 نيروهای مزدرو جمهوری اسلامی مستقر شده اند.

۳+ + + + + + + + +

خبرگزارى فرانسه: مردم جشن چهارشنبه سورى را شروع كردند:
خبرگزارى فرانسه در گزارشی از تهران به نقل از شاهدان نوشت، مردم جشن چهارشنبه سورى را آغاز كرده اند و با انفجار ترقه ها اين مراسم را كه در آخرين شب چهارشنبه تقويم ايرانى برگزار مى شود گرامى مى دارند. شاهدان گفتند نیروی انتظامی به ميدان هفت تير، سعادت آباد و ولنجک كه مكانهاى معمول اعتراضات مى باشند اعزام شده است. در این گزارش به فتواى خامنه اى براى ممانعت از برگزارى چهارشنبه سورى اشاره شده است. گزارش های دیگر حاکی از درگیری جوانان با ماموران انتظامی در ميدان محسنى است. در منطقه سلسبيل تهران نیز جوانان در برابر نیروهای انتظامی صف آرايی کرده اند. در شهرک غرب نیز برغم حضور گسترده مأموران سركوبگر نيروى انتظامى جوانان با انفجارهاى متعدد منطقه را به لرزه درآورده اند. در ميدان آزادى نيز صداى انفجارها به گوش مى رسد و جمعيت انبوهى جمع شده اند.

از هفت حوض نارمک و تهران پارس نيز صداى انفجارهاى مهيب به گوش مى رسد.

۴+ + + + + + + + +

منبع حکومتی: آتش زدن سطل های زباله و خودروها:
واحد مرکزی خبر صدا و سیمای رژیم: سازمان اتش نشاني در اطلاعيه اي آورده است، تا ساعت 20 امشب در نقاط مختلف کلانشهر تهران 83 حادثه رخ داده است. به گزارش ستاد فرماندهي سازمان آتشنشاني، يک انفجار مواد محترقه، 22 حريق در فضاي سبز، 20 آتش زدن سطل زباله، 12 حريق ضايعات، 20 آتش سوزي در منازل مسکوني، 3 حريق در حاشيه يک فروشگاه و 5 آتش سوزي وسيله نقليه از جمله حوادث شب چهارشنبه آخر امسال بوده است. براساس اين اطلاعيه، حوادث يادشده تلفات جاني نداشته است و فقط 3 تن آسيب ديده اند.

۵+ + + + + + + + +

چهارشنبه سوری؛ آریاشهر درست مثل منطقه جنگی شده:
در آریا شهر یک لحظه صدا قطع نمیشه الان درست مثل منطقه جنگی شده و خبری از پلیس در هیچ محله ای نیست. بعضی وقتا هم انقدر صدا ها بلند است که شیشه های خونه ها به لرزه در میاد. در آریاشهر، مغازه هاي مردم را به اجبار مي بندند. تا از مردم تجمع مردم جلوگیری كنند.

ساعت 19:48 یکی از کافهداران تهران دستور اداره اماکن مبنی بر تعطیلی اصناف خدماتی در ساعت 14 را تایید کرد. صاحب این کافیشاپ گفت که کافه وی امروز کلا تعطیل بود.

خبرگزاری حکومتی: ساعت 19:45 شامگاه چهارشنبه 66 مورد حادثه از سوی سازمان آتشنشانی تهران اعلام شده است. همچنین به گفته جمشید شفیعی، رییس ستاد خبری اتاق بحران سازمان آتشنشانی تا این لحظه یک مامور آتشنشانی و دو دستگاه خودرو این سازمان آسیب دیدهاند: «این آتش نشان که با موتور سیکلت در حال گشت زنی بوده به وسیله مواد محترقه پرتاب شده از سوی افرادی ناشناس مصدوم و سریعا به بیمارستان منتقل شد.»

۶+ + + + + + + + +

محله مجیدیه تهران به منطقه جنگی تبديل شده:
محله مجیدیه تهران به منطقه جنگي تبديل شده است. درگیري بشدت بالاست. ماشين آب پاش در منطقه حضور دارد... بچه ها مسلح به سلاح سرد شدند.

نظام آباد و سبلان و مجیدیه غرق در دود و آتش:
نظام آباد و سبلان و مجیدیه غرق در دود و آتش. صداي آژير آمبولانس وآتش نشانى لحظه اي قطع نميشه. منطقه در حال انفجارهست... نيروهاى گارد ویژه بشدت ترسيدن. درب تمام منازل باز هست براى کمک رسانى. یک ماشين پارک شده متاسفانه به آتش کشيده شده... تاريکي شب ماموران را سردرگم کرده است.

۷+ + + + + + + + +

چهارشنبه سوری، گزارشی از نارمک:
ساعت 9:55 منطقه نارمك - جو بسيار متشنج توي تمام ميدان ها با موتور مانور وحشت ميدن و ارعاب ايجاد ميكنن و بعضي از جوان ها را به شدت دنبال ميكنن... قبل از اين مردم در نارمك آتش روشن كرده مشغول رقص و پايكوبي و اجراي مراسم چهارشنبه سوري بودن... اجازه هيچ گونه تجمع را نمي دن ... اين اولين بار هست كه توي كوچه ها وميدان ها هم مانور ميدن به خاطر اينكه خودشون حسابي ترسيدن...


چهارشنبه سوری در شهرک غرب و سعادت آباد:
«نیروهای پلیس مسیرهای ورودی به شهرک غرب و سعادت آباد را بشدت کنترل می کنند.‬»
تهران – 25 اسفند – ساعت 14 بنابرگزارشی، از نارمك از ساعت 14 به جواهرفروشي ها و از ساعت 15 به بقيه مغازه ها دستور دادند كه مغازه هايشان را ببندند. رژيم از شهرستان ها نيز نيرو آورده است و در اين منطقه با فاصله هاي نزديك نيرو چيده است. آكثر اين مزدوران از وحشت شناسايي شدن توسط مردم وجوانان، صورتشان را پوشانده اند.

تهران 25 اسفند ساعت 16:30 در پارك وي يك نارنجك قوي كه دود زياد آن منطقه را پوشانده منفجر شد.

۸+ + + + + + + + +

چهارشنبه سوری؛ درگیری و آتش زدن سطل زباله ها در گیشا:
در خيابان ستارخان درگيرى به شدت بين جوانان و ماموران سركوبگر ادامه دارد و فضاى جنگى بر اين منطقه حاكم شده است. در گيشا نیز جوانان با ماموران درگير شده و سطل هاى زباله را به آتش مى كشند. در خيابان رودكى نیز بين مردم و رانندگان ماشين هاى مسافربرى و سپاه و بسيج درگيرى صورت گرفت.

۹+ + + + + + + + +

اتصال به اینترنت در برخی از نقاط تهران با اختلال روبروست:
اتصال به اینترنت در برخی از نقاط تهران با اختلال روبروست. گزارشهای دریافتی از نقاط گوناگون شهر تهران حاکی از کاهش قابل توجه سرعت اینترنت و قطع سرویسهایی نظیر وی.پی.ان است.

۱۰+ + + + + + + + +

چهارشنبه سوری؛ درگیری بین جوانان و نیروهای رژیم در کرج:
مراسم چهارشنبه سوری در کرج به درگیری و زدو خورد بین جوانان و نیروهای سرکوبگر تبدیل شد. بنابه گزارشات رسیده، به رغم حضور گسترده نیروهای سرکوبگر در شهر کرج ولی جوانها از لحظاتی پیش مراسم چهارشنبه سوری را برگزار کردند. این مراسم با ترقه و فشفشه همراه است. غروب سه شنبه 25 اسفند از حوالی ساعت 20:00 مردم و جوانان کرج در نقاط گوناگون شهر به خیابان ها سازیر شده اند بطوری که خیابانها مملو از جمعیت است. صدای شدید انفجار ترقه هم جا را فرا گرفته است. جوانان به سوی نیروهای سرکوبگر ترقه ها پرتاب می کنند و در حال حاضر در منطقه عظیمیه کرج در گیری شدید بین جوانان و نیروهای سرکوبگر در جریان است و در چند مورد نیروهای سرکوبگر مجبور به فرار شدند و یک جنگ وگریز بین جوانان نیروی انتظامی ادامه دارد. نیروهای سرکوبگر از بعد از ظهر در میادین شهر مستقر شدند و در مواردی با موتورهای خود اقدام به مانور برای ایجاد رعب و وحشت می کنند. اما شمار جمعیت به حدی زیاد است که هر گونه قدرت عمل را از نیروهای سرکوبگر گرفته شده است.

۱۱+ + + + + + + + +

چهارشنبه سوری، در شهریار:
شهريار از ساعت 18 شروع كردند به نارنجك وترقه زدن. يگان ويژه وبسيجي ها به شدت در حال چرخيدن ومتفرق كردن مردم اند. بچه هاي سبز با زدن هر نارنجك فرياد مرگ بر دیکتاتور سر می دهند. شهريار هيچ سالي اين جوري نبوده. خيابان رباطي و معلم شهريار دست بچه هاي سبزه. همه مچ بند سبز دستشونه. چند تا موتور يگان رو هم بچه ها سرنگون كردند...

۱۲+ + + + + + + + +

چهارشنبه سوری؛ خيابان هاى مشهد به ميدان جنگ تبديل شده:
در مشهد خيابانها و كوچه پس كوچه های شهر به ميدان جنگ تبديل شده و پر از صداى انفجار ترقه و نارنجک است. مزدوران موتورسوار بسیجی قادر به مقابله با جوانان نيستند و از برابر آنان فرار مى كنند. جوانان جلوى خودروهايى كه فكر مى كنند مال بسيجي ها است ترقه می اندازند و سپس اقدام به فرار مى كنند. خيابان امام مملو از جمعيت و شبیه به ميدان جنگ شده است.

۱۳+ + + + + + + + +

چهارشنبه سوری؛ گزارشی از شهر تبریز:
مردم غیور تبریز هم اکنون موفق گردیدند به رغم تلاش مزدوران رژیم اسلامی جهت پراکندن مردم در میدان آبرسانی تجمع گسترده ای کرده و به همراه ترکاندن نورافشانهای سبز شعار مرگ بر دیکتاتور و یاشاسین آذریابجان (درود بر آذربایجان) سر بدهند. ماموران در حال حاضر قادر به مقابله با مردم نیستند و بسیار وحشت زده هستند. خبرهایی از میدان ابوریحان و ولیعصر نیز حاکی از ترس ماموران می باشد.

چهارشنبه سوری؛ به آتش کشیدن عکس احمدی نژاد در تبریز:
در شهرک زعفرانیه تبریز عکس احمدی نژاد به آتش کشیده شد و مردم شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند و همچنین شعاری دیگری به زبان آذری داده می شود که معنی آن این است که سوگند به ستارخان و همرزمش باقرخان اگر زندانیان سیاسی تا عید آزاد نشوند همه جا را به آتش می کشیم (آند اٌلا ستارخانا - یولادلاشی باقر خانا - آزاد اگر الماسالار اُت ویراروخ هر یانا)
خبرها حاکی از این است که عصر امروز در شهرک زعفرانیه تبریز 2 تن از جوانان به دلیل پوشیدن رنگ سبز دستگیر شده اند و به همین دلیل اهالی زعفرانیه بسیار خشمگین هستند. در فلکه بزرگ ولیعصر تبریز هم مردم به حمله ماموران نیروی انتظامی به یک دختر در حال رقص ، با چوب، نارنجک و امثالهم پاسخ دادند و ماموران مجبور به فرار گردیدند و در این لحظه بسیجیان به مردم حمله کرده اند که تا این لحظه یک بسیجی بدست مردم زخمی و یک مامور نیروی انتظامی به اسارت جوانان آزادیخواه تبریزی در آمد. بزودی خبرهای جدید را ارسال خواهم کرد.

۱۴+ + + + + + + + +

چهارشنبه سوری، خبری از شهرستان بوکان:
خبر فوري در مراسم چهارشنبه سوري در بوکان يک جوان به نام انور قلا توسط مزدوران رژيم کشته شد. اوضاع شهر هم اکنون نا آرام است. طبق گفته هاي مردم خشمگين احتمال مي رود فردا مردم آن شهر به تظاهرات اعتراضي بپردازند.

۱۵+ + + + + + + + +

مراسم چهارشنبه سوری در سنندج:
واحد مرکزی خبر- صدا و سیمای رژیم: رئيس دانشگاه علوم پزشکي کردستان گفت: 16 تن بر اثرآتش ‏بازي در بيمارستان بعثت شهرسنندج بستري شدند. دکترطيب قديمي افزود: بيشتر اين افراد دچار سوختگي از ناحيه صورت و دست و پا شده‏اند. ‏رئيس دانشگاه علوم پزشکي کردستان خاطرنشان کرد:2 تن ازمصدومان ازناحيه چشم مصدوم شده اند.

۱۶+ + + + + + + + +

درگيري های شديد در اصفهان در شب چهارشنبه سوری:
درگيري هاي بسيار شديد در اصفهان در شب چهارشنبه سوري... خيابان هاي شيخ صدوق كوه صفه چهارباغ بزرگمهر خانه اصفهان حكيم نظامي صحنه درگيري هاي شديد مي باشد...

چهارشنبه سوری؛ گزارش دیگری از اصفهان:
خيابان هاي اصفهان در اين لحظه شاهد جنگ شديد خياباني بين مردم و نيروهاي انتظامي و سپاه مي باشد. اكثر خيابان ها در تصرف مردم مي باشد و نيروهاي انتظامي به وحشت افتاده اند.دود و آتش همه جا را فرا گرفته. ورودي شهر اصفهان از سمت شيراز- محور بهارستان هم اكنون بسته مي باشد.

چهارشنبه سوری؛ گزارش دیگری از اصفهان:
جوانان كيوسك بسيج را در خيابان هاتف چهارراه با نارنجك هاي خود مورد یورش قرار دادند.

۱۷+ + + + + + + + +

کزارشی از چهارشنبه سوري در شیراز:
ساعت 15:30 در شيراز مردم آتش بازي چهارشنبه سوري را شروع كرده اند. يک صداي مهيب درخيابان چمران به گوش رسيد و دود تمام محله ها را فرا گرفته است.

+ + + + + + + + +

هم میهنان با رسیدن به پایان خبرهای امروز تا گاهی دیگر بدرود
پاینده ایران، برقرارآئین ریشه ای وکوبنده تندر

No comments: