Sunday, August 01, 2010

آیت الله دستغیب

http://peiknet.com/1389/08mordad/09/page/31Zelollah.htm


آیت الله دستغیب
بیائید من را هم شهید کنید
می گفتند شاه "ظل الله" است
و اکنون هم وضع همان شده!


آیت الله دستغیب عضو مجلس خبرگان از شیراز، که در آخرین نشست خبرگان خواستار حضور موسوی و کروبی درمجلس و شنیدن گزارش آنها از انتخابات شده و روحانیون کودتاچی حاضر در همین مجلس علیه او بسیج شدند، در آخرین ابراز نظر خود، بر مواضع انتقادی خود پای فشرد. وی در درس تفسیر قرآن خود در حسینیه ای که پس از اجلاس مجلس خبرگان، پیاده نظام بی لباس سپاه – معروف به لباس شخصی- برای تخریب به آن یورش بردند، گفت:
بنده به تکلیف خود عمل می کنم، حال می خواهد کسی از سخنان من خوشحال شود یا ناراحت. شهادت در راه خدایتعالی چیز بدی نیست. هر وقت خواستید بیایید و من را هم شهید کنید.
بنده می خواهم بگویم که یک عده ای در زمان رژیم سابق اطراف شاه را گرفتند و از او تعریف و تمجید کردند تا به حدی که او را ظل الله، یعنی سایه خدا قلمداد کردند و از مردم هم توقع تعریف و تمجید داشتند. بعضا در بین آنها افراد مجتهدی هم دیده می شدند. الان نیز وضع به همین منوال است. عده ای از مردم توقع تعریف و تمجید دارند. مردم چنین نمی کنند زیرا واقعیات را آنطور که هست می دانند.
اینطور نیست که مردم ایران حق را از باطل تشخیص ندهند. واقعا اکثریت مردم وقتی به درونشان رجوع می کنند متوجه می شوند که فلان شخص چطور است. آیا حق است یا باطل؟ آنوقت عده ای که در پی کتمان حق و واقعیات هستند از مردم انتظار تعریف و تمجید دارند!
وضع شخص عالم باید اینطور باشد که احکام دین را برای مردم بیان کند و در بیان احکام بدنبال مصلحت اندیشی نباشد که عده ای از سخن او خوشحال شوند و عده دیگر ناراحت، بلکه بین خودش و خدای تعالی آنچه را تکلیف و وظیفه خود می داند انجام دهد.
بنده هر آنچه را که تا به حال گفته ام از روی علم بوده است و ذره ای در آن شک و تردید نداشته ام و بعد از این هم وظیفه خود می دانم که آن حقایق و واقعیاتی را که از قرآن و سنت متوجه شده ام برای مردم بازگو کنم و تکلیف خود را در این مسجد و در مجلس خبرگان انجام دهم که پناه بر خدا اگر بخاطر مصالحی در صدد توجیه باشم، زیرا در پیشگاه خدایتعالی مسئول هستم. بنده به تکلیف خودم عمل می کنم.

No comments: