Sunday, June 15, 2008

عباس پالیزدار در جمع دانشجویان دانشگاه ABBAS PALIZDAR va FESSAAD AKHUNDI

http://www.youtube.com/watch?v=82ISHyp4yrkعباس پالیزدار قسمت اول
عباس پالیزدار در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا abbas palizdar...عباس پالیزدار در جمع دانشجویان
Part 1: http://www.youtube.com/watch?v=psG9TQxWWZc


Part 2: http://www.youtube.com/watch?v=oI-VFXSdQ_E
عباس پالیزدار قسمت دوم

Part 3: http://www.youtube.com/watch?v=w2Q8lvZ06BA
عباس پالیزدار قسمت سوم

Part 4: http://www.youtube.com/watch?v=coFL5RUjV7Q
عباس پالیزدار قسمت چهارم

Part 5: http://www.youtube.com/watch?v=_5NjdK9Jwgc
عباس پالیزدار قسمت پنجم

Last Part
عباس پالیزدار قسمت آخر

عباس پالیزدار در گفت وگو با رادیو فردا ضمن دفاع از اظهارات خود که به گفته او، با سند و مدرک صورت گرفته است.

عباس پالیزدار: از روی سند و مدرک حرف زدم
محمدرضا کاظمی
عباس پالیزدار، دبیر اجرایی
هیات تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضاییه، در دو سخنرانی که در دانشگاه های همدان و شیراز ایراد کرده است در سخنانی که حالتی «افشاگرانه» داشته است به شکلی بی سابقه بسیاری از مقام های جمهوری اسلامی را به دست داشتن در «فساد اقتصادی» متهم کرده است.
آقای پالیزدار در سخنان خود در دانشگاه همدان که ویدئوی آن نیز منتشر شده است پای بسیاری از مقام ها از جمله نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی ایران، اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، روسای سابق و فعلی قوه قضاییه و اعضای سابق شورای نگهبان را به میان می کشد و آنها را متهم به «رانت خواری» و ارتباط داشتن با «مافیای اقتصادی» کرده است.
گزارش کامل اظهارات عباس پالیزدار در باره مفاسد اقتصادی سران نظام
عباس پاليزدار از جمله نامزدهای ستاد حاميان مردمی محمود احمدی نژاد در انتخابات دور سوم شورای شهر است که چون اغلب ديگر حاميان دولت در آذرماه ۸۵ شکست سنگينی را در کارنامه خود ثبت کردند. سخنان وی با واکنش اعضای کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی روبرو شده و وی را متهم به دروغگویی کرده اند. این نمایندگان همچنین سمت آقای پالیزدار را زیر سوال برده و خواستار برخورد قضایی با او شده اند.
عباس پالیزدار در گفت وگو با رادیو فردا ضمن دفاع از اظهارات خود که به گفته او، با سند و مدرک صورت گرفته است، می گوید که به افشاگری های خود در آینده ادامه خواهد داد.
راديو فردا: آيا فايل ويدئويی منتشر شده در اينترنت از سخنرانی شما در دانشگاه بوعلی همدان واقعی است و شما تأييد می کنيد که اين سخنرانی را انجام داده ايد؟
عباس پاليزدار: بله صحبت های من است و من سخنرانی کردم.
صحبت هايی که شما در مورد افرادی چون آيت الله محمد امامی کاشانی، آيت الله محمد يزدی، آيت الله ابوالقاسم خزعلی، آيت الله هاشمی رفسنجانی، آيت الله واعظ طبسی، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، آقای رفيق دوست، عسگراولادی و ديگران مطرح کرده ايد، صحت دارد؟
بله، من بر اساس مدارک و اسناد صحبت کردم و موارد بسيار ديگری نيز وجود دارد که در آينده مطرح خواهم کرد. تمام صحبت های من، اگر چيزی به آن اضافه نکرده باشند، بر اساس سند و مدرک مطرح شده است.
اکنون اين سؤال مطرح است که آيا رهبر جمهوری اسلامی هم از اين موضوعات خبر دارند؟
من اطلاع ندارم که آيا ايشان از اين مسائل با خبر هستند يا نه. ما مسئوليت تحقيق و تفحص قوه قضاييه را بر عهده داشتيم و اسناد قوه قضاييه را بررسی کرديم.
من اين مسائل را از کسی نشنيده ام بلکه از روی اسناد موجود در قوه قضاييه و گزارشی که سازمان بازرسی کل کشور تهيه کرده بود، اين مسائل را مطرح کردم. در حقيقت گزارش هايی را که در قوه قضاييه بايکوت شده بود را احيا کردم.
يعنی دادگاهی برای اين افراد تشکيل نخواهد شد؟
دادگاه تشکيل شده است اما اين ها در دادگاه يا تبرئه شده اند يا اين که با مبلغ بسيار کمی مسئله فيصله يافته است. به عنوان مثال برای بعضی جرايم در قانون کشور، حکم شلاق و زندان وجود دارد، ولی اين جرايم در دستگاه قضايی کشور مطرح و به جزای نقدی به مبالغ ۵۰ ريال و ۱۰ ريال تيديل شده که توهينی است به کشور.
«من مسئوليت اجرايی تحقيق و تفحص درسازمان بازرسی کل کشور را دارم و از همين مأخذ اين اطلاعات را به دست آورده ام و در گزارشم به مجلس ارائه داده ام. بعضی دوستان از جمله آيت الله همدانی، رئيس کميسيون قوه قضاييه مجلس، مايل به امضای قرائت اين گزارش نبود، بنابراين من صحبت هايم را در دانشگاه شروع کردم تا از اين طريق اطلاع رسانی کرده باشم.»
عباس پالیزدار
من نمی توانم ساکت باشم و اين مسائل را مطرح نکنم، اين مسائل بايد گفته شود.
يعنی برای آيت الله امامی کاشانی يا آقای ناطق نوری و عسگراولادی و ديگران هم چنين احکامی صادر شده است؟
آنها که تبرئه شده اند و پرونده شان کاملاً بسته شده است.
و اميدی هم نيست که پرونده دوباره به جريان بيفتد؟
اگر اجازه بدهيد من به موقع، بيشتر اين مسائل را باز خواهم کرد. تا کنون مسائل را به صورت کلی گفته ام تا ببينم عکس العمل جامعه چگونه است.
البته از اين عکس العمل خوشحال نيستم واحساس می کنم می خواهند موضوع را اين گونه وانمود کنند که من به دليل مسائل انتخاباتی اين صحبت ها را اکنون مطرح کرده ام، در حالی که اين موضوع اصلاً به انتخابات مربوط نمی شود.
من وظايفی در قبال شهدا داشتم و وظيفه شرعی ام بود که اين مسائل را مطرح کنم، زيرا احساس کردم مجلس نمی خواهد در مورد اين موضوعات جلو برود، بنابراين خودم اقدام کردم.
هر چند که مجلس نيز خدارا شکر گزارش را قرائت کرده است ولی اسامی به صورت مخفف ق،ی، ک و ب مطرح شد، من مسائل را بازتر کردم و اميدوارم نتيجه مثبتی داشته باشد. اگر نتيجه مثبت باشد، در مورد افراد ديگر نيز مسائل را مطرح خواهم کرد و در مورد اين پرونده ها در آينده بيشتر توضيح خواهم داد.
آقای پاليزار! شما تحت چه عنوان و مسئوليتی به اين اسناد و مدارک دسترسی داشتيد؟
من مسئوليت اجرايی تحقيق و تفحص درسازمان بازرسی کل کشور را دارم و از همين مأخذ اين اطلاعات را به دست آورده ام و در گزارشم به مجلس ارائه داده ام. بعضی دوستان از جمله آيت الله همدانی، رئيس کميسيون قوه قضاييه مجلس، مايل به امضای قرائت اين گزارش نبود، بنابراين من صحبت هايم را در دانشگاه شروع کردم تا از اين طريق اطلاع رسانی کرده باشم.
سپس مجلس به اين تصميم رسيد که علی رغم عدم امضای رئيس کميسيون قوه قضاييه در زير گزارش، اين گزارش قرائت شود و خوشبختانه گزارش قرائت شد. البته اين رضايت کامل مرا جلب نمی کند زيرا مسائل را به صورت کامل مطرح نکردند، ولی همين که گزارش قرائت شد، قدمی بود برای مبارزه با مفاسد اقتصادی.
شما در حال حاضر، سمت و مسئوليت خود را داريد؟
بله، تا کنون به من نگفته اند که ديگر مسئول نيستم. تا آنجا که من اطلاع دارم، اين گزارش در مجلس قرائت و به دستگاه قضايی ارسال شده است تا در مورد آن اظهار نظر شود.
وقتی اظهار نظر قوه قضاييه به صورت مکتوب برگردد، هيئت تحقيق و تفحص بايد مجدداً پاسخ اظهارات قوه قضاييه را بدهد. يعنی ما گزارش داده ايم که مسائل اين گونه است و آنها گفته اند خير اين طور نيست، حالا ما که اين گزارش را تهيه کرده ايم، بايد پاسخگو باشيم. البته هنوز از طرف قوه قضاييه، پاسخی برای ما ارسال نشده است.

No comments: