Friday, August 18, 2006

BILINGUAL - Regime Fears Opposition - خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

سرويس: سياسي 1385/04/11 07-02-2006 16:10:52 8504-05321: کد خبر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي
وزير اطلاعات با تأكيد بر اين‌كه وزارتخانه متبوعش تمام تحركات داخلي و خارجي دشمن را عليه نظام رصد مي‌كند، تصريح كرد: وزارت اطلاعات در حال حاضر راهكارهايي براي مقابله با اين تحركات دارد و همگام با پي‌گيري آنها، براي برخورد آماده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، محسني اژه‌اي در نشست مطبوعاتي خود با خبرنگاران با ارائه‌ي گزارشي از عملكرد اين وزارتخانه با يادآوري اين‌كه انسان به لحاظ حب ذات شايد نتواند ارزيابي دقيقي از عملكردش داشته باشد، اظهارنظر در اين باره را به ساير دستگاهها و مردم محول كرد و در عين‌حال اظهار داشت: ارزيابي من بسيار مثبت است. در طول اين مدت، وزارت اطلاعات با نشاط مضاعف، تلاش بيشتر و انگيزه‌اي فراتر از گذشته در صحنه حاضر شد و نهايتا تلاش خود را انجام مي‌دهد تا همپاي دولت عدالت‌گستر پيش برود كه در اين راستا در زمينه‌هاي مختلف به توفيقاتي دست پيدا كرده‌ است.
وي با يادآوري اين‌كه دولت نهم با سياست‌هاي جديد و شعارهاي اصلي و كليدي، هم‌چون عدالت و مهرورزي و تعالي و پيشرفت همه‌جانبه‌ي كشور، وارد ميدان شد، تأكيد كرد: اين دولت تمام تلاش خود را انجام مي‌دهد تا اين‌كه آنها محقق شود و همه‌ي اجزاي اين دولت كه وزارت اطلاعات يكي از آنهاست، همپاي اين سياست پيش مي‌روند.
وزير اطلاعات با بيان اين‌كه در حال حاضر شرايط جهان با گذشته متفاوت شده، تأكيد كرد: اين امر مي‌طلبد بازتعريفي نسبت به برخي سياست‌ها داشته باشيم كه در اين حوزه، در برخي سياست‌ها و ساختارها، روش‌ها و تكنيك‌ها به مقتضاي شرايط ، اصلاحاتي انجام شد.
اژه‌اي در ادامه از هماهنگي همه‌ي دستگاهها از جمله قواي قضاييه و مقننه به عنوان يكي از سياست‌هايي كه اين وزارتخانه از ابتدا به آن توجه داشته، نام برد و قدم‌هاي برداشته‌شده در اين زمينه را مثبت ارزيابي كرد.
وي در ادامه با اشاره به شعار دولت نهم درباره خدمت بدون منت به مردم، گفت: در اين راستا ما به دنبال اين هستيم كه همه‌ي فرصتها و امكانات را به صورت عادلانه در اختيار مردم بگذاريم و به مناطق محروم توجه بيشتري كنيم، هم‌چنين براي حل مشكل بيكاري، قدم‌هاي جدي برداشته شود.
وزير اطلاعات اضافه كرد: بديهي است دشمن مي‌خواهد تلاش كند دولت در اين زمينه توفيق نداشته باشد و با اقداماتي دولت را ناكارآمد نشان دهد كه در اين زمينه، ما با اشراف اطلاعاتي و اقدامات سازمان‌يافته موارد را به اطلاع مسوولان ذيربط رسانديم و در مواردي كه نياز به همكاري قوه‌ي قضاييه جهت برخورد وجود داشت نيز اقدام كرديم.
وي با يادآوري اين‌كه در حوزه‌ي انجام برخي تلاش‌ها براي ناكارآمد نشان دادن دولت، سرنخ‌هاي به دست آمده، گفت: به همه‌ي افرادي كه در اين زمينه فعاليت مي‌كردند، تذكر داديم و به همه‌ي عواملي هم كه احساس مي‌كرديم ممكن است ناخواسته يا خواسته در جهت ناكارآمدي دولت فعاليت داشته باشند، تذكر داديم.
وزير اطلاعات همچنين با اشاره به جلسه‌ي اخير گروههاي معاند جمهوري اسلامي در آمريكا با تأكيد بر اين‌كه امروز آمريكا بيش از هر مقطع زماني براي مبارزه با نظام جمهوري اسلامي انگيزه دارد، گفت: علت اين امر اين است كه با وجود همه‌ي مخالفت‌هاي آمريكا، اقتدار نظامي ايران بيشتر شده، لذا آنها تلاش مي‌كنند از طريق عوامل داخلي و بيروني در جهت براندازي نظام جمهوري اسلامي سازمان‌دهي كنند و با آموزش برخي نيروها، آنها را براي مقابله با جمهوري اسلامي مورد استفاده قرار دهند.
وي با تأكيد بر اين‌كه وزارتخانه متبوعش تمام تحركات داخلي و خارجي دشمن را عليه نظام رصد مي‌كند، تأكيد كرد: وزارت اطلاعات در حال حاضر راهكارهايي براي مقابله با اين تحركات دارد و همگام با پي‌گيري آنها، براي برخورد آماده است.
وزير اطلاعات در ادامه درباره دستگيري رامين جهانبگلو نيز تصريح كرد: رامين جهانبگلو يكي از افرادي است كه در راستاي تلاش‌هاي آمريكا براي وقوع انقلاب مخملي و نرم در ايران، دستگير شد.
محسني‌اژه‌اي افزود: آمريكا در اين مقطع راهكاري را نه تنها در ايران بلكه در مورد بسياري از كشورهاي جهان براي وقوع انقلاب مخملي و نرم دنبال مي‌كرد كه جهانبگلو نيز دراين راستا تعريف مي‌شود.
وي افزود: جهانبگلو بر اين اساس ماموريت يافته بود و با حجم فعاليت‌ها و امكاناتي كه در اختيار وي قرار گرفته بود، دستگاه اطلاعاتي نسبت به وي مظنون شد و او را دستگير كرد و در حال حاضر نيز مشغول تكميل تحقيقات درباره‌ي او هستيم كه با تكميل آن مي‌توان در اين زمينه كه مي‌شود چه ميزان اطلاعاتي را منتقل كرد، تصميم گرفت.
وزير اطلاعات در بخش ديگري از اظهاراتش در ارتباط با آخرين وضعيت موسوي خوئيني كه به دنبال تجمع جمعي از زنان در ميدان هفت تير دستگير شد با بيان اين‌كه بايد درباره‌ي آخرين وضعيت پرونده‌ي اين فرد از دادستان و قاضي مربوطه سوال شود، گفت: متأسفانه دشمن توري را باز كرده كه سعي مي‌كند برخي افراد را به داخل آن بكشاند .
به گزارش ايسنا، وزير اطلاعات در ادامه‌ي اين نشست مطبوعاتي درباره بازداشت موسوي خوئيني كه به دنبال تجمع جمعي از زنان در ميدان هفت تير دستگير شد، با يادآوري اين‌كه درباره آخرين وضعيت پرونده‌ي وي بايد از دادستان و قاضي مربوطه سوال شود، گفت: متاسفانه دشمن توري را باز كرده تا برخي افراد را به داخل آن بكشاند. وظيفه‌ي وزارت اطلاعات است كساني را كه ناخودآگاه و يا از روي آگاهي در اين تور قرار مي‌گيرند، نجات دهد و اجازه ندهد افراد، آگاهانه يا ناآگاهانه در تور دشمن قرار بگيرند. ما در اين راستا به افراد تذكراتي داديم كه خيلي از آنها اين تذكرات را پذيرفته‌اند.
محسني اژه‌اي با تاكيد بر اين‌كه حركت موسوي خوئيني و برخي ديگر در آن روز (تجمع در ميدان هفت تير) غيرقانوني و ناصحيح بود، گفت: اين اقدام در راستاي اهداف دشمن بود. وزارت اطلاعات با همكاري برخي دستگاه‌ها اين حركت را خنثي كرد و همه‌ي افرادي كه در جهت بر هم زدن نظم و خواست دشمن در اين روز عمل كردند، دستگير شدند و در اختيار ضابطان قضايي قرار گرفتند.
وي با يادآوري اين‌كه دستگاه قضايي همواره از وزارت اطلاعات مي‌خواهد تحقيقات مقدماتي را در مورد افرادي كه در جهت اهداف دشمن حركت مي‌كنند انجام دهد، گفت:دستگاه قضايي در اين مورد نيز از وزارت اطلاعات خواسته تحقيقات مقدماتي را انجام دهد.
اژه‌اي در بخش ديگري از اين نشست مطبوعاتي به موج‌سواري جريان‌هاي ضدانقلاب در قضاياي مربوط به آذربايجان اشاره كرد و با بيان اين‌كه ترديدي در اين زمينه وجود ندارد، اظهار داشت: با هوشياري مردم اجازه‌ي سوءاستفاده در اين زمينه از دشمن گرفته شد و افرادي كه كارهاي ناشايست و خلاف اخلاق و امنيت انجام دادند، توسط دستگاه‌هاي اطلاعاتي شناسايي و به وسيله‌ي ضابطان قضايي دستگير شدند. هم‌چنين عده‌اي از اين افراد كه فريب خورده بودند با اغماض مورد برخورد قرار گرفتند و آزاد شدند، تعدادي از آنها نيز هم‌چنان در بازداشت به سر مي‌برند.
وزير اطلاعات هم چنين در پاسخ به سوال ديگري درباره‌ي عملكرد وزارت اطلاعات در برخورد با روزنامه‌ي ايران و اين كه گفته مي‌شود اين قضيه از نظر وزارت اطلاعات مغفول مانده بود، گفت: وزارت اطلاعات يك سري وظايف اساسي دارد و آن اين‌كه مسايلي را كه بر اثر اشراف اطلاعاتي به آن مي‌رسد، به مسوولان ذي‌ربط و شوراي امنيت و در مواقع موثرتر به شوراي عالي امنيت ملي و تامين استان منتقل و اگر ضدامنيتي بود، با آن برخورد كند. درباره‌ي موضوع روزنامه‌ي ايران نيز به هيچ وجه منفعل نبود، بلكه از نهادهاي فعال در اين زمينه بود كه در راستاي تلاش‌هاي اين وزارتخانه و ساير دستگاه‌هاي ذي‌ربط، برنامه‌اي كه دشمن چيده بود، خنثي شد.
وي با يادآوري اين‌كه در اين زمينه دشمن خود را كاملا شكست خورده و نظام را پيروز مي‌داند، گفت: در قضيه‌ي روزنامه‌ي ايران، مردم همانند هميشه بلافاصله در صحنه حاضر شدند و ما نيز نه تنها منفعل نبوديم، بلكه بسيار فعال در صحنه حاضر شديم.
اژه‌اي با تاكيد بر اين‌كه دشمن از اقدامات دولت نهم عصباني است، گفت: بر اين مبنا آنها تلاش زايدالوصفي را براي ايجاد ناامني و اضطراب در جامعه انجام مي‌دهند و سرمايه‌گذاري گسترده‌اي در اين زمينه كرده‌اند كه تنها محدود به آن 75 ميليون دلاري كه به تصويب دولت آمريكا رسيده، نيست. آنها خيلي بالاتر از اين هزينه صرف كردند و به صورت مشخص كلاس‌هاي آموزشي تشكيل داده‌اند. بر اين اساس با توجه به مجموعه‌ي اين اقدامات مي‌توان گفت كه وزارت اطلاعات در قبال اين توطئه‌ها نه تنها منفعل نبوده، بلكه بسيار فعال نيز وارد عمل شده است.
به گزارش خبرنگار ايسنا، وزير اطلاعات در ادامه درباره اظهارات دادستان كل كشور مبني بر رشد پنجاه درصدي قاچاق اسلحه از قاچاق اسلحه به عنوان يكي از مواردي كه آمارها در حوزه آن، رو به تزايد است، نام برد و گفت: البته اين امر به يك سال گذشته اختصاص ندارد. درباره‌ي ورود اسلحه به كشور، مسووليت اوليه‌ي مقابله بر عهده‌ي نيروي انتظامي است، اما از آن‌جا كه به صورت طبيعي ورود اسلحه موجب ناامني و بروز مسائل ضد امنيتي مي‌شود، وزارت اطلاعات وظيفه دارد در اين حوزه وارد عمل شود.
وي با ارايه‌ي آماري از فعاليت‌هاي وزارت‌خانه‌ي متبوعش در اين حوزه از شهريور سال گذشته تا ارديبهشت ماه سال جاري، گفت: بيش از 250 نفر در اين مدت از عوامل واردكردن اسلحه به كشور دستگير و باندهايي نيز شناسايي شده‌اند كه در موقع مناسب، وزارت اطلاعات به آنها ضربه مي‌زند.
وزير اطلاعات ادامه داد: در اين مدت هم‌چنين 1800 قبضه سلاح از اين افراد جمع‌آوري شده است.
اژه‌اي در بخش ديگري از اظهاراتش در ارزيابي از وضعيت امنيت داخلي كشور با تاكيد بر اين‌كه در حال حاضر، ايران از كشورهاي استثنايي از لحاظ برخورداري از امنيت در بين كشورهاي جهان و منطقه به شمار مي‌آيد، گفت: البته اين امر به اين مفهوم نيست كه هيچ‌گونه اقدام ضد امنيتي در كشور انجام نمي‌شود، قاعدتا كشوري با ويژگي‌هاي ايران از لحاظ جمعيتي، مرزها و وضعيت كشورهاي همسايه، با مشكلات امنيتي نيز مواجه است.
وي در ادامه با اشاره به تصور آمريكا و اسرائيل نسبت به وضعيت ايران پيش از انتخابات رياست‌جمهوري نهم كه بر مبناي آن، جمهوري اسلامي ايران را كشوري كه در معرض استحاله قرار گرفته، مي‌دانستند، اظهار داشت: اتفاقي كه در تير ماه سال گذشته به وقوع پيوست، اين احساس را در دشمن به وجود آورد كه آنها در مورد ايران دوباره به خانه‌ي اول بازگشته‌اند. جمهوري اسلامي ايران در مقابل عوامل سلطه، روح جديدي گرفت و طبيعي است كه دشمنان براي مقابله‌ي خود با نظام جمهوري اسلامي، اعمال‌شان را تشديد مي‌كردند و نهايت تلاش خود را براي ايجاد ناامني و شكاف بين نخبگان و مردم و مسوولان به كار مي‌گرفتند.
وي با بيان اينكه در حال حاضر ايران كشوري است كه از امنيت خوبي برخوردار است، به وضعيت امنيتي آمريكا به عنوان دشمن شماره‌ي يك ايران اشاره كرد و گفت: در حال حاضر مردم آمريكا از مسوولان اين كشور ناراضي هستند و مي‌گويند شما براي ما ناامني به همراه آورده‌ايد.
وزير اطلاعات اضافه كرد: با وجود اين‌كه وضعيت امنيتي ايران در حال حاضر مناسب است، مواردي وجود دارد كه گر چه كم است، اما همين براي جمهوري اسلامي ايران و مردم آن زياد است و بايد تلاش كنيم همين مقدار هم نباشد.
اژه‌اي در بخش ديگري از اين نشست درباره ميزان آگاهي وزارت اطلاعات نسبت به فعاليت‌هاي سازمان‌هاي جاسوسي دشمن در ايران، اظهار داشت: از همين جا به مردم بشارت مي‌دهم كه بحمدالله وزارت اطلاعات، امروز با توجه به فشارهايي كه بعد از انقلاب به نظام جمهوري اسلامي وارد شده، از توانمندي خوبي برخوردار است. ما امروز در بعد فني و فعاليت‌هاي اطلاعاتي در وضعيت خوبي قرار داريم و حتي از برخي تصميماتي كه دشمن در جلسات و در پشت درهاي بسته مي‌گيرد، مطلعيم.
وي با بيان اين‌كه اين سطح از توانمندي وزارت اطلاعات براي دشمن غير قابل باور و حيرت‌آور است، گفت: بر اين اساس، آنها ايران را متهم مي‌كنند كه خودش به تنهايي در اين زمينه عمل نمي‌كند و از كشورهاي ديگر استفاده مي‌كند، اين اتهامي است كه هميشه آنها به ايران وارد مي‌كردند.
وزير اطلاعات هم‌چنين بار ديگر با تاكيد بر اين‌كه نتيجه‌ي انتخابات سوم تير سال 84 در به صحنه آمدن ميليون‌ها ايراني در فاصله‌ي يك هفته و انتخاب كانديدايي كه شعارهاي انقلابي و اسلامي مي‌داد، براي دولت آمريكا و دشمنان ايران، غير قابل باور بود، گفت: به دنبال مشخص شدن نتيجه‌ي اين انتخابات دشمن احساس كرد بايد نسبت به جمهوري اسلامي شناخت مجدد پيدا كند و از آن تاريخ به بعد بيش از پيش عوامل جاسوسي‌شان را براي ايجاد فتنه در نظام جمهوري اسلامي ايران گسيل كردند كه در اين راستا از عوامل ضعيف نيز جهت جذب در دستگاه‌هاي مختلف براي پيشبرد منوياتشان استفاده مي‌كنند.
وزير اطلاعات در ادامه‌ي نشست مطبوعاتي‌اش در پاسخ به سوالي درباره آخرين وضعيت اين وزارتخانه در راستاي دستگيري عبدالرحمان ريگي كه شرارت‌هايي را در مناطق شرقي كشور موجب شده بود، گفت: موضوع دستگيري عبدالرحمان ريگي از طريق اينترپل در حال پي‌گيري است، در حال حاضر وزارت اطلاعات اين قضيه را از طريق وزارت امور خارجه پي‌گيري مي‌كند.
وي در پاسخ به پرسشي درباره اين‌كه آيا نگاه وزارت اطلاعات به قوميت‌ها نگاهي تهديدي است، يا آنها را فرصتي براي كشور مي‌داند نيز گفت: همه‌ي اقوام ايراني، ايراني هستند و اكثريت قريب به اتفاق آنها مسلمانند، بر اين اساس هيچ وقت قوميت‌ها به خودي خود نمي‌توانند تهديدي براي نظام جمهوري اسلامي محسوب شوند.
محسني اژه‌اي با اشاره به اتفاقات آذربايجان به نقش مردم اين بخش از ايران در تاريخ كشور اشاره كرد و گفت: قوميت‌ها نه تنها تهديدي براي نظام جمهوري اسلامي نيستند بلكه فرصت نيز محسوب مي‌شوند، يكي از مسائل مهم جمهوري اسلامي اين است كه همه‌ي اقوام و طوايف بر اساس مشتركات مذهبي اجازه‌ي فعاليت داشته باشند، نبايد از قوميت‌ها غافل شويم، زيرا دشمن از اين بستر بهره‌گيري مي‌كند.
وي با بيان اين‌كه غفلت از مساله‌ي قوميت‌ها مي‌تواند آنها را كه در حال حاضر فرصت به شمار مي‌آيند، به تهديدي براي نظام تبديل كند، افزود: قوميت‌ها براي نظام يك فرصت هستند. من در اينجا نه به عنوان وزير اطلاعات و عضو كابينه‌ي دولت نهم، بلكه به عنوان يك طلبه عنوان مي‌كنم اين دولت صادقانه و خالصانه با تمام توانش مي‌خواهد خدمت كند و بر اين اساس، پرداختن به مسائل مناطق محروم را در اولويت كار خود دارد و به دنبال اين است كه از هر كسي حقي ضايع شده، اين حق به او برگردد . قطعا بايد بدانيم يكي از اهداف دشمن اين است كه نگذارد چنين سازندگي انجام شود.
وزير اطلاعات با يادآوري اين‌كه دولت نهم نه تنها به امور زيربنايي بلكه به مسائل روزمره و زيربنايي به صورت توامان توجه دارد، گفت: دولت بر اين اساس به مسائل مناطق محروم توجه ويژه‌ دارد و لازمه‌ي اين كار نيز وجود امنيت است، اما دشمن مي‌خواهد با ايجاد ناامني مانع انجام اين كار شود. ما بايد ابتدا امنيت را ايجاد كنيم تا در پرتو آن سازندگي انجام شود، زيرا مردم مي‌دانند در فضاي ضدامنيتي، دولت از امكان تحقق برنامه‌ها باز مي‌ماند.
اژه‌اي در بخش ديگري از اين نشست مطبوعاتي در ارتباط با اظهارنظر برخي از مسوولان نسبت به آغاز به انتشار مجدد روزنامه‌ي ايران با يادآوري اين‌كه توقيف ايران مسيري بين هيات نظارت و دستگاه قضايي را طي كرد و در اين جريان، عده‌اي متخلف شناخته شدند، اظهار داشت: محاكمه‌ي روزنامه‌ي ايران و مديرمسوول آن، طبق قانون مطبوعات روال مشخصي دارد كه بايد طي شود و بعد از آن به تشخيص قاضي، اين روزنامه مي‌تواند منتشر شود يا از ادامه‌ي فعاليت باز بماند؛ اين به تشخيص دادگاه بستگي دارد.
وزير اطلاعات هم‌چنين درباره اقدامات وزراتخانه‌ي متبوعش در حوزه‌ي برخورد با مفاسد اقتصادي با يادآوري اين‌كه بحث مفاسد اقتصادي بحثي ذوابعاد است و بايد همه‌ي ابعاد آن در نظر گرفته شود تا به نتيجه برسيم، به فعاليت‌هاي معاونتي كه در اين وزارتخانه به اين حوزه اختصاص دارد، اشاره كرد و با بيان اين‌كه شناسايي ضعف‌هاي قانون كه امكان سوءاستفاده را به مفسدان مي‌دهد، در كنار شناسايي گلوگاه‌ها از اولويت‌هاي اين معاونت بوده، گفت: در اين راستا معاونت اقتصادي وزارت اطلاعات جلسات متعددي را با معاونان، وزراي كابينه و مسوولان سازمان‌هاي مختلف، هم‌چنين روساي قواي مقننه و قضاييه و معاونت‌هاي دستگاه قضايي و نمايندگان مجلس برگزار كرده و امروز هماهنگي خوبي با پيشقدم شدن وزارت اطلاعات در دستگاه‌هاي مختلف براي مبارزه با مفاسد اقتصادي ايجاد شده است.
وي هم‌چنين با اشاره به جلسات مشترك مسوولان وزارت اطلاعات با سرمايه‌گذاران بخش خصوصي بر اين نكته كه دولت تصميم دارد در اين عرصه از همه‌ي سرمايه‌گذاراني كه در بخش‌هاي مختلف اقتصادي اعم از كشاورزي، صنعت و غيره به صورت قانوني فعاليت مي‌كنند، حمايت كند، تاكيد كرد.
وزير اطلاعات در ادامه با بيان اين‌كه در هر استاني وزارت اطلاعات عواملي را كه در جهت سوءاستفاده‌ي اقتصادي عمل مي‌كردند، شناسايي كرده و به آنها تذكرات لازم را داده است، گفت: به آنها اعلام كرديم اگر دست از اقداماتشان برندارند، منتظر برخورد دستگاه‌هاي قضايي و اطلاعاتي باشند و از همين جا به كساني كه در عرصه‌ي اقتصادي با رفتارشان موجب نارضايتي مردم مي‌شوند، هشدار مي‌دهيم به حق و حقوق خود قانع باشند، زيرا در غير اين صورت دستگاه قضايي و اطلاعاتي سراغ آنها مي‌رود.
محسني اژه‌اي در ادامه از استان‌هاي تهران، گيلان، مازندران، اصفهان، هرمزگان و كرمانشاه به عنوان استان‌هايي كه به دنبال فعاليت‌هاي دستگاه‌هاي اطلاعاتي، عوامل سوءاستفاده‌گر اقتصادي در آنها شناسايي شده‌اند، ياد كرد و گفت: ظرف چند ماه گذشته وزارت اطلاعات نزديك پنجاه پرونده را در حوزه‌ي مفاسد اقتصادي تنظيم كرده كه تعدادي از آنها به دستگاه قضايي رفته‌اند و بخشي از آنها در مرحله‌ي تحقيق بيشتر قرار دارند و به ميزان دو برابر تعداد اين پرونده‌ها نيز پرونده در دست تنظيم داريم كه به عوامل آنها نسبت به بازگرداندن اموال بيت‌المال هشدار داده‌ايم، اگر آنها چنين نكنند مجبور مي‌شويم از طريق دستگاه قضايي وارد عمل شويم.
وزير اطلاعات درباره‌ي وضعيت اسكله‌هاي غيرمجاز نيز با بيان اين‌كه امروز در دولت و دستگاه قضايي اقدامات خوبي در حوزه‌ي برخورد با مفاسد اقتصادي انجام شده، اظهار داشت: امروز اسكله‌ي غير مجاز كه از آن طريق بخواهند كالا قاچاق كنند، وجود ندارد.
اژه‌اي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به وضعيت امروز آمريكا و بيان اين‌كه به واسطه‌ي مشكلات جدي داخلي، اين كشور عصباني است و در پيشبرد شعارهاي خود در زمينه‌ي دموكراسي و اصلاحات و صلح با شكست مواجه شده است، اظهار داشت: آمريكا ايران را عامل اين شكست مي‌داند.
وي هم‌چنين با اشاره به آن‌چه در روزهاي اخير در غزه اتفاق افتاده، آن‌را از جهت مغاير بودن با شعارهاي صلح‌طلبانه‌ي دولت آمريكا افتضاحي براي دولت بوش دانست و درباره‌ي اظهارات اخيري كه آمريكايي‌ها در خصوص همكاري ايران با زرقاوي مطرح كرده‌اند، اظهار داشت: اين مساله روشن است. تروريست اصلي اسرائيل و آمريكا هستند. بسياري از فتنه‌ها به دست اين دو كشور انجام مي‌شود و بسياري از عوامل، دست‌پرورده‌ي آمريكا و اسرائيل هستند؛ لذا نبايد در مورد اين دروغ‌ها زياد نگران بود.
وزير اطلاعات در ادامه با يادآوري اين‌كه در حال حاضر آمريكا كه از چنين وضعيتي برخوردار است، بر روي قوميت‌ها و NGO هاي ايران حساب باز كرده، به تقسيم‌بندي NGO ها در ايران پرداخت و با قرار دادن آنها در سه گروه NGO هاي مفيد، ضعيف و NGO هايي كه همسو با دشمن فعاليت مي‌كنند، گفت: آنها اعضاي اين تشكل‌ها را حتي براي آموزش به برخي كشورها مي‌برند و اخيرا نيز برخي از افراد رسما براي آموزش به آمريكا دعوت شده‌اند. البته آمريكايي‌ها در جذب اين افراد از عناوين مختلف نظير تحصيل، تجارت، شغل و سمينارهاي علمي استفاده مي‌كنند، در ابتدا هم كمك‌هاي مالي كه به افراد مي‌شود در حدي نيست كه اين تصور را ايجاد كند كه جهت جاسوسي دعوت شده‌اند.
وي ادامه داد: مردم هوشيار باشند، دشمن از طرق مختلف وارد عمل شده. مردم بايد بدانند كسي بي‌جهت هزينه‌ي سفر، هتل و سمينارهاي آنها را نمي‌دهد، وزارت اطلاعات نيز در اين زمينه وظيفه‌ي خود مي‌داند تا مساله را به صورت دقيق رصد كند.
وزير اطلاعات هم‌چنين درباره‌ي وضعيت نهادهاي موازي اطلاعاتي كه در دولت قبل نسبت به وجود آنها اظهار نگراني شده بود، گفت: با توجه به ارتباطي كه بين دستگاه‌هاي مختلف از جمله سپاه، بسيج و دستگاه‌هاي قضايي و انتظامي نظام وجود دارد، بحث نهادهاي موازي اطلاعاتي منتفي است.
Intelligence Ministry closely monitoring foreigners’ subversive activities: Mohseni Ejei

http://www.mehrnews.ir/en/NewsDetail.aspx?NewsID=347540


TEHRAN, July 2 (MNA) -- Intelligence Minister Gholam-Hossein Mohseni Ejei said here on Sunday that the Intelligence Ministry has devised various strategies to combat internal and external measures taken against Iran’s Islamic system.
At this juncture, the United States has the greatest motivation to fight against the Islamic Republic of Iran, Mohseni Ejei told reporters at a press conference.

“Despite all the U.S. opposition, Iran has gained military power. Therefore, by training elements inside and outside the country, the U.S. is trying to topple the Islamic Republic.

“But the Intelligence Ministry keeps track of and is ready to deal with all internal and external measures against the Islamic system.”

Mohseni Ejei said the government is making serious efforts to materialize its key slogans, including justice and development, “And the Intelligence Ministry, as part of the government, moves in line with these policies.”

Pointing to the government’s slogan to serve the people, he noted, “We seek to provide people with equal facilities and opportunities, to pay more attention to underprivileged areas, and to take serious steps to solve the unemployment problem.”

Through various measures, the enemy is trying to show that the government is inefficient, Mohseni Ejei said.

“But through our organized intelligence activities, we identified the elements and informed the relevant officials.

“We gave warnings to all the people who we thought worked toward this end, either intentionally or unintentionally.”

The enemy is outraged over the activities of the Iranian government, the intelligence minister added.

“They are making numerous efforts to foment insecurity and tension in Iran and have allocated a large fund for this purpose, which is beyond the $75 million officially approved by the U.S. administration. They have used much more money than that and have specifically set up educational classes to train spies.”

Mohseni Ejei noted that the Intelligence Ministry enjoys great capability in monitoring the activities of spy agencies working against Iran.

“We are currently in a good position in terms of conducting technical intelligence activities and are even aware of some decisions that the enemy makes behind closed doors.”

“Our capability in this regard is unbelievable and surprising for the enemies. Therefore, they accuse us of using other countries to help us in our intelligence activities.”

“Following the Iranian people’s election of President Mahmud Ahmadinejad, who used revolutionary and Islamic slogans, the enemy felt it should reconsider its perception of Iran. Since then, they began sending more spies to Iran than ever before in an attempt to create a crisis in the Islamic Republic.”

On the recent arrest of university professor Ramin Jahanbegloo, the intelligence minister noted that Jahanbegloo was arrested on suspicion of assisting the U.S. in its efforts to provoke a velvet revolution in Iran.

However, the Intelligence Ministry has yet to complete its investigations on him, he added.

Pointing to the growing number of weapons smuggled into the country, Mohseni Ejei said that the Intelligence Ministry has arrested over 250 people for attempting to smuggle weapons into Iran and has confiscated 1800 weapons.

In reference to the recent unrest in Khuzestan, Sistan-Balucheshtan, East Azarbaijan, and West Azarbaijan provinces, he said that ethnic groups are not regarded as threats, but, quite the contrary, are thought of as opportunities for the Islamic system.

He went on to say that more attention should be paid to ethnic groups and tribes since the enemy tries to use them to attain their goals.

The U.S. is trying to use ethnic groups and various non-governmental organizations in Iran to fight against the country, Mohseni Ejei added.

“They take various NGO members abroad to educate them. Recently, some people have been officially invited to be trained in the U.S. under the pretext of attending scientific seminars or for business or employment. The initial financial assistance given to them is not enough to arouse the suspicion that they have been invited to be trained as spies.”

Elsewhere in his remarks, Mohseni Ejei said that the Economic Department of the Intelligence Ministry has been holding various sessions with cabinet ministers, the heads of the legislative and judicial branches of government, and MPs in an effort to fight economic corruption.

Intelligence Ministry officials have also held meetings with private sector investors in line with the government’s policy to support investment in various economic sectors such as agriculture and industry, he added

No comments: