Wednesday, August 09, 2006

IRAN'S BUDGET FOR FUNDING TERRORISM

The following is a Farsi summary of the Saudi Al-Vatan newspaper article on Iran’s annual budget expenditure on international terrorism. Iran spends $ 1 billion dollars to stir up trouble in Kuwait, Saudi Arabia, Bahrain, Afghanistan, Iraq and Lebanon. The Iranian budget for Hezbollah alone is $ 100 million dollars per year!


رژیم تهران سالانه 1 میلیادر دلار به تروریستهای اسلامی کمک می کند
روزنامه الوطن، چاپ عربستان سعودی طی گزارشی نوشت رژیم تهران سالانه 1 میلیادر دلار به عوامل شیعی خود در لبنان و عراق و سایر کشورها کمک می کند.
این روزنامه به سیاست رژیم تهران برای تحریک شیعیان در کویت، عربستان و بحرین بمنظور ایجاد شورش اشاره کرده نوشته است رژیم تهران پس از جنگ افغانستان و عراق و برداشته شدن دیوار اهل تسنن از دور آن، کمک به شیعیان منطقه را افزایش داده است. بخش عمده این کمکها به نیروهای شیعی عراق و لبنان اختصاص دارد.
روزنامه فایننشال تایمز (تایمز مالی) چاپ انگلستان نیز در همین زمینه نوشت ادامه بحران در لبنان، موجب افزایش مخاطرات برای رژیم تهران می شود. طولانی شدن این جنگ می تواند درگیری گسترده تری را در منطقه ایجاد کرده و رژیمهای تهران و دمشق را نیز در خود فرو ببرد.
این روزنامه نوشت مقامات رژیم تهران، دخالت مستقیم در درگیری لبنان را تکذیب می کنند، اما دولتمردان لبنان ربوده شدن دو سرباز اسرائیلی توسط نیروهای حزب الله را که باعث آغاز جنگ شد، با تلاشهای رژیم تهران برای تثبیت قدرت خود در منطقه و منحرف کردن توجه جامعه بین المللی از برنامه هسته ای این رژیم مرتبط می دانند.
فایننشال تایمز نوشت به باور برخی تحلیلگران، درگیریهای کنونی لبنان اکنون به صورت بخشی از طرح گسترده تر آمریکا برای تغییر وضعیت خاورمیانه و ساقط کردن رژیمهای تهران و دمشق در آمده است.

No comments: