Sunday, July 12, 2009

خانواده قاتل، دزد، و بینموس خامنه‌ای

كدخبر: ۱۰۰۱۷تاريخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۵ نسخه چاپي
ارسال به دوستانگزارش خواندنی از زندگی رهبر انقلاب و فرزندان
فرزندان رهبر انقلاب نیز از سوی آیت‌ا.. خامنه‌ای از انجام فعالیت‌های اقتصادی منع شده‌اند، به نحوی که چند سال قبل زمانی که یکی از فرزندان رهبر انقلاب قصد دایر کردن دفتر ثبت اسناد را داشت، آیت‌ا.. خامنه‌ای شرط موافقت با این اقدام را تغییر شناسنامه فرزند خود ...
در حالی که بیست سال از آغاز رهبری آیت‌ا.. سید علی حسینی خامنه‌ای سپری شده است، ‌افکار عمومی کمتر با جزئیات زندگی شخصی عالی‌ترین مقام جمهوری اسلامی آشنا هستند، از این رو «آینده» در گزارشی به زندگی شخصی آیت‌ا.. خامنه‌ای و فرزندان ایشان می‌پردازد.

بنابر این گزارش، آیت‌ا.. خامنه‌ای که پیش از آغاز رهبری به مدت 8 سال مسئولیت ریاست جمهوری کشور را عهده‌دار بوده اند، در زندگی شخصی کاملاً ساده زیست بوده، به نحوی که با توجه به عدم دریافت حقوق از نظام توسط ایشان، ‌هزینه‌های زندگی شخصیشان از محل دریافت اجاره منزل مسکونی رهبر انقلاب در حوالی میدان شهدای تهران اداره می‌شود.



فرزندان رهبر انقلاب نیز از سوی آیت‌ا.. خامنه‌ای از انجام فعالیت‌های اقتصادی منع شده‌اند، به نحوی که چند سال قبل زمانی که یکی از فرزندان رهبر انقلاب قصد دایر کردن دفتر ثبت اسناد را داشت، آیت‌ا.. خامنه‌ای شرط موافقت با این اقدام را تغییر شناسنامه فرزند خود و تغییر نام خانوادگی برای جلوگیری از بروز شائبه استفاده از نام رهبری عنوان کرده بودند.

آیت‌ا.. خامنه‌ای در سال‌های آغازین رهبری، با وجود آماده شدن محلی در شمال تهران، تصمیم به استقرار بیت رهبری در محل فعلی گرفتند و تأکید ویژه‌ای بر ساده‌زیستی و پرهیز از استفاده از اموال بیت‌المال در زندگی شخصی دارند.



از راست به چپ: میثم، مصطفی خامنه‌ای، آیت‌ا.. مجتهدی، مجتبی و مسعود خامنه‌ای

حجت‌الاسلام و المسلمین «احمد مروی» که از دوران نوجوانی با آیت‌الله خامنه‌ای آشنایی و ارتباط نزدیك داشته و از 19 سال پیش تاكنون نیز در مقام معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری از نزدیك زندگی رهبر انقلاب را دیده است، می گوید: رهبری فرمودند در خانه‌ ما یك فرش دستبافت بیشتر نداریم، این هم جزو جهیزیه‌ خانمم بوده است كه الان هم دیگر نخ‌نما شده است. ولی چون یادگاری است، این را در خانه نگه داشتیم؛ والاّ همه‌ خانه‌ ما موكت هست و اصلاً فرش دستبافت نداریم، حتی فرش ماشینی هم در خانه‌ ما نیست و كلاً خانه‌ ما با موكت فرش شده است.


فرزندان آیت‌الله خامنه‌ای

خبرنگار «آینده» می افزاید: ایشان چهار پسر دارند كه هر چهار نفر، طلبه‌ و معمم هستند. پسران ایشان به ترتیب حجج‌اسلام سید مصطفی، سید مجتبی، سید مسعود و سید میثم حسینی خامنه‌ای هستند و دختران ایشان هدی سادات و بشری سادات نام دارند. سید مصطفی داماد آیت‌ا.. خوشوقت، سید مجتبی داماد دکتر غلامعلی حداد عادل، سید مسعود داماد آیت‌ا.. سید محسن خرازی و سید میثم داماد آقای لولاچیان (از بازاریان متدین) هستند و یکی از دختران ایشان عروس حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی است. جالب آن که شش نوه رهبر انقلاب هم 5شنبه و جمعه خانه "پدربزرگ" را شلوغ مي كنند.

گفتنی است اکثر پسران ایشان در مدرسه علوی که محیطی مذهبی دارد، درس خوانده و سپس برخی از آنان مقاطعی از علوم دینی را در مدرسه شهید مطهری و ن
اکثر ژسران ایشان در مدرسه علوی که محیطی مذهبی دارد، درس خوانده و سپس برخی از آنان مقاطعی از علوم دینی را در مدرسه شهید مطهری و نیز مدرسه علمیه آیت‌ا... مجتهدی پشت‌سر گذاشته‌اند.

کوچکترین فرزند ایشان (سید میثم) اکنون 32 ساله و سید مسعود 37 ساله هستند.

حجت الاسلام مروی می گوید: اینها حقیقتاً درس می‌خوانند. خوب هم درس می‌خوانند. من با اینها مأنوسم، این توفیق را دارم. اُنسی دارم، نشست داریم، گعده داریم، صحبت می‌كنیم. یك بار ندیده‌ام كه اینها راجع به پولی، امكاناتی و چیزهای از این قبیل صحبت بكنند. گویی افرادی معمولی هستند و پدرشان هم یك فرد معمولی است.


حجت‌الاسلام سید مسعود خامنه‌ای در کنار پدر همسرش آیت‌ا... خرازی

این خیلی ارزش دارد كه امكانات باشد و موقعیت فراهم باشد و هیچ اقبالی به آن نشان داده نشود. این خیلی ارزشمند است. برای خود حضرت آقا، همه رقم امكانات هست ولی هیچ اقبالی ما نمی‌بینیم. نه خودشان، نه خانواده‌شان!

قطعاً خود آقا دوست ندارند كه بستگانشان و مخصوصاً آقازاده‌ها‌شان در كارهای اقتصادی باشند، قطعاً این را آقا نمی‌پسندند. خود اینها هم هیچ رغبتی و هیچ اقبالی ندارند. حالا به هر صورت این جور تربیت شده‌اند كه هیچ اقبالی به این چیزها ندارند. لذا می‌بینید حتی ضدانقلاب‌ترین مجموعه‌ها و گروهها، داخل و خارج، برای هر كس حرفی بزنند‌ البته من آن حرفها را تأیید نمی‌كنم، خیلی از آنها هم شایعات و حرفهای دروغ است، من نمی‌خواهم آنها را تصدیق كنم‌ ولی در مورد حضرت آقا و آقازاده‌ها من نشنیده‌ام چیزی گفته شود. هیچ كس هم شاید نشنیده باشد. چون می‌دانند اگر این را بگویند، كسی باور نمی‌كند و آن حرفهای دیگرشان را هم كسی باور نمی‌كند. یعنی این قدر زندگی آقا و زندگی خانواده و فرزندان آقا‌ سادگی‌شان، بی‌رغبتی‌شان و بی‌توجهی‌شان به مسائل دنیایی‌ تقریباً محرز است كه هیچ وقت حتی آن ضدانقلابها، متعرض این معنا نشده‌اند.


میثم خامنه‌ای در کنار پدر همسرش آقای لولاچیان

حجت‌الاسلام سید

فرزندانشان بیشتر همین مسائل درس و بحث برایشان مطرح است و نگرانی‌هایی كه نسبت به مردم و نسبت به زندگی طلاب و نسبت به قضایای دیگر دارند، همان دغدغه‌هایی است كه خود آقا دارند. این كه آنها برای خودشان دنبال آینده‌ای باشند‌ زندگی، مال، منال، پول، پس‌انداز‌ اصلاً وجود ندارد. اگر بود، من مطلع می‌شدم. چون خیلی با اینها مأنوسم. من چنین چیزی واقعاً در اینها ندیده‌ام.

آقا مصطفی‌ آقازاده بزرگ آقا‌ همان سال اول ازدواجشان كه طلبه‌ قم بودند،‌ الان هم قم هستند.‌ خانه‌ای اجاره كرده بودند و مستأجر بودند - الان هم مستأجرند - ما را یك روز برای ناهار دعوت كردند. ما رفتیم منزل ایشان. یك سال از ازدواج ایشان نگذشته بود، ماههای اول ازدواج ایشان بود. ما هم یك گلدان معمولی خریدیم و رفتیم كه دست خالی نرویم. من واقعاً‌ تعجب كردم كه آیا این خانه، خانه‌ یك تازه‌داماد است؟! حالا نه خانه‌ فرزند رهبر انقلاب و مقام اول كشور، حتّی خانه‌ یك تازه‌داماد هم این نیست. یعنی یك خانه‌ تازه‌داماد، بالاخره یك زرق و برقی دارد؛ تا مدتها این زرق و برق خانه‌ تازه‌داماد و خانه‌ تازه عروس، هست. من توی خانه‌ اینها، واقعاً همان زرق و برق معمولی یك تازه‌داماد و یك تازه عروس را ندیدم. بسیار زندگی معمولی، دوتا فرش ماشینی، آن هم نه سه‌ در چهار‌ چون من دقت داشتم به این چیزها. دور و بر خودم را نگاه می‌كردم. حواسم بود و تا آنجا كه می‌توانستم، رصد می‌كردم اوضاع و احوال خانه را‌. دو تا فرش شش متری انداخته بودند، دور خانه هم موكت بود و دو‌ سه تا پشتی ابری معمولی، نه مبلمانی، نه زرق و برقی! زندگی ساده و خوبی در آقازاده‌های ایشان سراغ داریم.


کوه آبیدر، سید میثم و سید مسعود خامنه‌ای در کنار پدر در سفر امسال به کردستان

آقازاده‌ها در دفتر مسئولیتی ندارند. فقط در نشر آثار همكاری دارند والاّ هیچ كدام از آقازاده‌ها مسئولیتی ندارند. جایی هم مشغول نیستند. ممحّض در درس و كار طلبگی هستند. درس می‌خوانند و انصافاً هم درسشان خیلی خوب است. خیلی خوب پیشرفت كرده‌اند. خود آقا مصطفی كه الان سطوح عالیه را در قم تدریس می‌كنند. ایشان مكاسب و كفایه در قم تدریس می‌كنند.


نحوه اداره زندگی آیت‌‌الله خامنه‌ای

حجت‌الاسلام مروي مي‌افزايد: اداره‌ زندگی ایشان عمدتاً‌ یعنی آن قدر كه من اطلاع دارم كه تا حدی دقیق است‌ بیشتر از نذوراتی است كه مردم در مورد حضرت آقا انجام می‌دهند. نذورات می‌آید. برای امام هم (رضوان‌الله تعالی علیه) خیلی نذورات می‌رفت. برای حضرت آقا هم نذورات زیاد می‌آید كه نذر شخصی آقا می‌كنند كه آقا، زندگی‌شان عمدتاً از همین نذورات اداره می‌شود و از بیت‌المال و از دفتر استفاده نمی‌كنند. از وجوهات كه اصلاً هیچ استفاده نمی‌كنند. عمدتاً همین نذورات است.

3 comments:

Unknown said...

میدانی هر آدم معمولی و حتی غیر مسلمان و خارجی هم که این متن ها را بخواند و این عکس هارا نگاه کند می فهمد که رهبر عزیز ما حضرت آیت الله خامنه ای چقدر پاک و سالم زندگی می کنند و در هیچ کجای دنیا چنین مسئولی و چنین رهبری وجود ندارد.

اما تعجب من از شماست که چطور این مطلب پرمحتوا را تحت عنوان یک تیتر فحش وتهمت و ناسزا نوشته ای

واقعا اگر از هیچ کس نمی ترسی لااقل از خدا بترس .
دوست دارم همین الآن تیتر سالمی برای آن بنویسی

Unknown said...

میدانی هر آدم معمولی و حتی غیر مسلمان و خارجی هم که این متن ها را بخواند و این عکس هارا نگاه کند می فهمد که رهبر عزیز ما حضرت آیت الله خامنه ای چقدر پاک و سالم زندگی می کنند و در هیچ کجای دنیا چنین مسئولی و چنین رهبری وجود ندارد.

اما تعجب من از شماست که چطور این مطلب پرمحتوا را تحت عنوان یک تیتر فحش وتهمت و ناسزا نوشته ای

واقعا اگر از هیچ کس نمی ترسی لااقل از خدا بترس .
دوست دارم همین الآن تیتر سالمی برای آن بنویسی

Unknown said...

خامنه ای نادرست ترین بی ناموس ترین و حرام زاده ترین آدم روی زمین است
تف به روت عوضی